Alice Gustafson

Ungryttare

En vecka att säga hej..

Allmänt Permalink0
Jag har bestämt mig för att ta en vecka från och med idag att säga hej och låta er lära känna mig lite närmare, därför roar jag mig härmed med en (snodd) lista och 100 frågor till ;).
 
1. Hur gammal är du om fem år? 21 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mig själv, mamma och min syster.

3. Hur lång är du? drygt 165cm över jorden står jag.  

4. Vilken är den senaste filmen du sett? The Notebook. Lika bra varje gång. 

5. Vem ringde du senast? Moa <3 

6. Vem ringde dig senast? Moa  

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Aa, love you!"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på situationen, men jag sms:ar mer än jag pratar i telefon, samtidigt gillar jag att snabbt få svar ;) 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta & glada.

10. När såg du senast din mamma? Huh, Imorse när jag hade utvecklingssamtal i skolan.
 
11. Vilken ögonfärg har du? Blåa. 

12. När vaknade du i dag? Har jag ens somnat? Haha. Nä, men klockan halv sju. 

13. Vilken är din favoritjulsång? Åh jag älskar typ all julmusik! (på julen, och mitt i sommaren..!) Luciatåg i all ära, både på dagis nivå, i skolor och julkonserter.

14. Vilken är din favoritplats? Oj, beror på årstid och humör. Gärna vid havet.
 
Här spenderar jag gärna min tid. Eller i stallet. 
 
 

15. Vilken plats föredrar du minst? Alla ställen där det är kallt och blåsigt.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då har jag mitt eget (rosa) krypin och bor tillsammans med en pojkvän eller kompis för att finansiera studier. Och så har jag en häst. Och en (två) katter.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? De läskiga figurerna i Mumin (Stinky och Morran?). Japp! haha. 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Haha. Ska vi inte ens gå in på. Misstolkning, big time. 

19. Hur stor är din säng? 120 cm skulle jag tro.

20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar liten rackare. 

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Stor t-shirt och ibland pyjamasbyxor. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? Brukar ha fyra stycken, två fullstora och två mindre.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Vilka städer har du bott i? Stockholm, endast. 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Föredrar strumpor. Korta sådana. Och rosa. 
 
26. Är du social? Ja, det skulle jag vilja säga. Men jag lyssnar mycket hellre än jag pratar. samtidigt kan jag vera en riktig pretkvern emellanåt. 

27. Vilken är din favoritglass? Jag älskar att göra egen glass på bananer och bär. Annars hänger Twister kvar. Eller fruktiga lite syrliga sorbeter och äkta italiensk glass, det gillar jag.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Jag föredrar något lätt och fräscht till efterrätt. Gärna frukt, glass. Eller jordgubbar och lite choklad. 

29. Tycker du om kinamat? Det är något av det bästa jag vet om den är riktigt vällagad, precis som det mesta andr asom är världsklass när det är välgjort. Men då ska det vara Kinamat – från Kina. 
 
30. Tycker du om kaffe? Njaa... jag älskar kaffesmak men min mage är lite (läs: hemskt) känslig.

31. Vad dricker du helst? Vatten, bubbelvatten eller smoothies 

32. Sover du på någon särskild sida? Somnar alltid på högersidan. 

33. Kan du spela poker? Urkass. Kan bara Hej knäckt. 

34. Tycker du om att mysa/kela? Närhet tycker väl alla om?

35. Är du en beroendemänniska? Svar: Ja. Men är samtidigt en periodare. Så mina beroenden kan lätt bytas ut.
 
Just nu älskar jag grapefrukt typ supermycket. Måste köpa nya, hellst igår!
 
 


36. Känner du till någon med samma födelsedag som din? Ja, faktiskt. 

37. Vill du ha barn? Självklart, men inte på ett bra tag! 

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, skolfranska, räknas rövarspråket?

39. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag kan komma ihåg. Eller joo på Cypern tre gånger samma semester... 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Beror på. Är det fint vatten så föredrar jag havet, såklart. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Nöjen och resor (och mat).

42. Äger du dyrbara smycken? - Ett och annat armband, en ring och några örhängen. inga diamantbeklädda Guldsmycken direkt men jag har särskillt ett ovärdeligt i hästtagel..

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Just nu Sveriges Mästerkock, På Spåret, Mästarns Mästare.

44. Kan du rulla med tungan? Absolut.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Den var svår. Vet inte exakt.

46. Sover du med gosedjur? Min Elefant är en trogen vän i sängen.
  
47. Vad har du för ringsignal? Har haft min på ljudlös så länge jag haft den. Haha. Så har ingen aning. 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag tror att det finns en hel del på vinden!

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En fåtölj och en stooor dalahäst. 

50. Flirtar du mycket? Har legat på latsidan där ett tag. Haha. Men det kommer ;)

51. Kan du byta olja på bilen? En tjej ska klara sig själv? haha. Men tyvärr inte, jag har aldrig testat eller lärt mig... 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? För det behövs ett körkort och det har jag inte ännu ;)

53. Vilken var den senaste boken du läste? 16 rader med Petter och Jenny av Jonas Gardell, paralellt. Ber böcker! 

54. Läser du dagstidningen? Ja, när den ligger framme!

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, inte just nu. Eller har den på helgen... 

56. Dansar du i bilen? Det händer rätt ofta faktiskt. Haha. 

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol spelas just nu. 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Motivationsord och lite småord till ett personligt brev+ CV. 

59. När var du i kyrkan senast? Jag har en hatkärlek till kyrkor. Begravningar och gravar gör mig illa till mods, gospel, dop och bröllop har motsatt effekt. Minns inte senaste gången faktiskt, tror att det kan ha varit i julas, julotta. 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jag har fantasstiska lärare! Ingen nämnd ingen glömd..

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Upp emot en vecka skulle jag tro (i trädgården med Emelie)

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Allas som uppvaktade mig så otroligt fint i sambande med min födelsedag! <3

63. Vad lyssnar du på just nu? Radion som står på och spelar ABBA. 

64. Har du varit med i tidningen? Flertal gånger faktiskt.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Manet och åsna. Blä!

66. Vem såg dig naken senast? Haha. Den ni! nä jag vet faktiskt inte..!

67. Vad är det för färg på din tandborste? En knallrosa, såklart. 

68. Hur imponerar man på dig? Med ett charmigt leende, lite barnslig – men mogen och ser mig

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma eller pappa brukar det bli. Eller ingen alls. 

70. Har du någon piercing? Japp om öronen räknas.
 
71. Din största vinst? Stjärnvinst på ett antal chokladhjul om det räknas? Haha. På tivolin har jag tur annars brukar jag ha fett otur i spel.

72. Civilstånd? Singel 

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Olika bloggar och oftast Aftonbladet, och schoolsoft.

74. Är du fåfäng? Där är nog vi alla. Så ja, jag är väl det. I lagom dos. Att gå till affären i mjukisar är liksom nemas problemas, oftast. 

75. Ångrar du någonting du gjort? Ja, faktiskt så gör jag detta. Men samtidigt; Gör om, gör rätt!

76. Hur gammal är din pappa? 29? hehe nää men 47

77. Vilket är ditt drömjobb? Jag säger som jag sa sist, något kreativt sådant, eller ett där jag får jobba nära människor, kanske i en skola eller inom vården, vem vet? Först ska jag göra mitt gymnasieval iaf! 

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Massor med saker. Främst gäller det resor. Men även att göra en ordentlig satsning med Minova. Drömresan går just nu till Afrika, eller CA. 

79. Vad har du haft för husdjur? Två katter och en herr kanin. Kawasaki, Roxy och Herr Hard-Rock. 
 
 
 
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Är ganska tystlåten av mig, men när det gäller att träffa nytt folk och ta första steget så är jag väldigt framåt. Jag ÄLSKAR vattnet och att bada, paddla, plaska runt med en ponny etc.. sen älskar jag koriander, tror på någon typ utav karma och avskyr kallt kaffe och svart thé. 

81. Svär du ofta? Jag försöker att inte svära och tror mig ha blivit garnska duktig på att undvika det!
 
82. Sverige när det är som bäst? Sen vår eller solig sommar, kring jul eller en solig höstdag. i princip när som, jag älskar de svenska årstiderna!

83. Kan du åka slalom? Jadå. Har åkt en hel del. Men är väl ingen superhejjare direkt, hellere än bra kan vi säga, jag är lite småfeg då jag kännt mig lite svag de senaste åren, men i år var det annorlunda och jag hann med 100-3 åk på en vecka

84. Vad har du ätit i dag? Jadu, frukost och lunch, några raw-bollar däremellan.

85. Vad har du för utbildning? Grundskola enbart än så länge. 

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Räknas tänder? Om inte – håret. Om inte håret... helheten. 

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Sådant ska man inte lägga energi på mina vänner. 

88. Vilken är din bästa egenskap? Envis, nyfiken, positiv och ödmjuk. 

89. Vilken är din sämsta egenskap? Nojjig och grubblare. Samt planeringsfreak till viss del. 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Jag läste just språkhistoria och där fanns det en och annan intressant person..! 

91. Saknar du något? Det finns nog en och anna nsak jag saknar men jag har det mest visentliga! Familj, katter, kanin, vänner, Minova och allra viktigast frihet.. 

92. Är det viktigt att fira födelsedagen? Ja, det tycker jag. Det ska vara en speciell dag. 

93. Vad gör dig ledsen? Att bråka med någon, se någon annan ledsen, när jag/andra blir orättvist behandlade. 

94. Vad gör dig glad? Livet i helhet kanske. Resor, familj, vänner, djur, att lyckas med något, att få komplimanger, att se andra glada osv.

95. Har du varit gift eller förlovad? Kanske ska skaffa pojkvän först. 

96. Vad ska du göra i helgen? Det är påsk hörrni! jag ska gissningsvis hinna hoppträna med M, måla påskägg, äta påsklunch, kanske åka på någon for av båttur, baka bröd och läsa. samt förbereda mig mentalt inför måndagrns tävling. Ni då? (Sola, bada, shoppa, åka utomlands..) inte alls avis denna gång, ska bli så skönt att få andas ut på hemmaplan! Haha.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Svår fråga! Måste fundera lite.

98. Vad har du för laster? Jag har inga stora laster just nu men förr överkonsumerade jag tuggummi och thé.

99. Vem är din förebild? Starka människor som har lyckats med något jag vill göra. 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? skriva vidare på mitt CV och personliga brev som är en del av min svenskakurs och skall lämnas in på fredag. Samt ta mig en kortis till stallet för ett möte och sedan äta och skriva lite mer..
 
Bild från våren 2014 (tror jag)
Till top