Alice Gustafson

Ungryttare

Tillbaka på banan..

Allmänt Permalink0

Herregud, var det på riktigt arton månader sedan jag skrev något här sist? Well, i och med att lucia alltid kommer ha en särskilld plats i mitt hjärta (läs: En verklighet från förr för vidare förklaring) då jag på riktigt bestämde mig för att ta tag i mitt liv den 13:e december för fyra år sedan, tyckte jag att det kändes passande att ta upp bloggandet denna lucia. Nog snackat, lite har hänt sedan sist så jag tänkte att det passade med en liten lättsam pottpuri av frågor, so here we go:

Hur gammal är du nu?
18 år, men i mars blir jag nitton och påbörjar mitt sista tonårsår, lite vemodigt men spännande!

När vaknade du idag?
Klockan larmade 06:15 och sedan dess har jag hunnit fixa mig käka frulle, gått på utvecklingssamtal, satt mig på ett café och käkat en till frukost, spånat på julklappar och nu ska jag strax börja med mitt skolarbete.

Vad åt du till frukost imorse?
frulle nr. 1 var Havregrynsgröt med äpple, granatäpple, kanel och mandelmjölk, samt en kopp thé. och fulle nr.2 har hittills innefattat en gudagod smörgås och två koppar kardemummadoftande kaffe.

Vad var det senaste du köpte?

bortsett från mat och frukt som jag köper varje dag är det npg en födelsedagspresent till min bästa vän <3 

Vad har du i dina fickor?
Vågar man erkänna att det här är en fråga jag tänker på nästan varje dag... jag kan seffiöst gå och oroa mig för att bli stoppad av någon och behöva visa vad jag har i mina fickor alternativt i min väska. Dagen till ära har jag iallafall min plånbok, mobil, ett kvitto, en nyckel och ett cerat i fickorna (och då är de relativt tomma för att vara jag).

Vilken är din favoritaffär?
Jobbig fråga.. jag är verkligen en periodare när det kommer till shopping och för tillfället ligger Åhlens och H&M mig varmt om hjärtat, fullkomligt älskar när stora kedjor börjar satsa på en hållbarare produktion. Åhlens vid östermalmstorg har alltid något, från budget till de hetaste märkerna. För tillfället har jag kärat ned mig i rodebjers vinterkollektion. SÅ. MYCKET. SNYGGT.

Hur går du helst klädd?
Jadu, tycker om att klä upp mig, eller snarare ha fina men enkla outfits. (fun fact: jag hade kjol/klänning varje dag i nian, det var det kanske inte så många som visste?). När jag inte orkar fixa mig eller ens tvätta håret brukar jag försöka kompensera med att ta på mig något så jag åtminsone känner mig okejsnygg. Med det sagt bangar jag inte på en myskväll i mysdress!

Vad lyssnar du på just nu?
Så här års är det bara en sak som gäller. JULMUSIK, i alla dess former

Ett år tillbaka i tiden, vad finns i din kamerarulle?
Mestadels vegansk mat, gymnastikbilder, skolarbeten och en del julinspo. 

 
 
 
 (passr på att skicka med två bilder på två av mina hjärtan också, minova och hardrock, som förövrigt blir 11 i januari, hur galet?)
 

 

Till top