Alice Gustafson

Ungryttare

tio små ting och en bild

Om mig Permalink0
Ett: en kall, mulen aprilmorgon och en längtan till sommaren och allt som hör den till. Jag vill ut och plocka blommor, bär, snäckor och gräs- det sistnämnda till hästarna. Prommenera längs med vattnet och höra vågorna slå emot klippkanterna, jag vill gallopera över gröna fält, hoppa över stock o sten, bada med häst i ljumna tjärn och skritta i solnedgången.
 
Två: Samtidigt känner jag en extrem seperationsångest då jag kommer lämna allt gamalt och tryggt inför hösten. Jag avskyr att säga hejdå och nu när jag trivs så otroligt bra med mina lärare (och vänner-men de känns enklare att hålla kontakten med!) käbbs det ännu tuffare. Dilemma.
 
Tre: Lite extra känslig just nu. Varför? Inte säker. 
 
Fyra: Måste lära mig att säga "NEJ!" Annars blir jag snart utbränd och det har vi inte tid med. Jag är extremt-mega-dunder-dålig på att säga nej, och att prioritera saker i rätt ordning. Nu sitter jag här med skoluppgifter jag ligger efter i och saker jag ligger före i samtidigt som någon undrar om jag kan jobba och en annan behöver mig till stallet och en tredje vill träffas då vi inte ens talats vid på över ett år. själv behöver jag sova men jag skriver ihop ett tidsschema för att hinna med allt. Jag måste bli bättre på att prioritera MIG! 
 
Fem: Känner att jag äntligen kommer farmåt i ridningen- jag har numer fått tillbaks suget efter att rida och känner mig inte alls likgiltig till isaker och ting längre- inte alls på samma sätt som jag gjort tidigare. Mer energi = Tjohoo! :) 
 
Sex: Det har varit fantastiskt väder de senaste dagarna, så härligt att det snart är dags för att riktigt vårskrik!
 
Sju: Jag har ett sådant extremt skrivsug och massvis av idéer. I sommar ska jag försöka få ner några tankar i ord, jag är sugen på att skriva något längre, något som kan sparas och läsas, både av mig och av andra.
 
Åtta: Vildjäst och surdeg, två projekt på G
 
Nio: Sommarpratare- Åh vad jag älskar sommarpratarna i P1. Jag lyssnar på gaamla pogram lite titt som tätt, ibland Astrid Lindgren, ibland Jonas Gardell och ibland någon helt annan- typ en värmländskhårdrockare, en okänd skogsvetere eller Edda Magnusson 
 
Tio:  Ha en bra dag nu allesammans!
Precis såhär blå var himlen igår! Perfekt läge att rasta av sig på utebanan :
 
Till top