Alice Gustafson

Ungryttare

Morr...

Allmänt Permalink0
 
 
 
 
Upp som en sol och ner som en pannkaka..
Ja lite så blev det idag, jag hade ett alarm ställt vid halv fyra (03:30) och flög upp ur sängen för att säga hejdå till min franska utbytesstudent som bott hos oss en vecka- det var otroligt kul och lärorikt och nu är jag mer än peppad på att lära mig franska på riktigt! När vi hade kramats lite och vinkat hejdå var sängen otroligt mjuk och inbjudande så jag unnade mig några extra timmars sömn och steg sedan upp vid 7:30 då jag hade glömt att jag inte började förens 11 men det blev ju en glad överraskning jag bestämde mig ändå för att dra mig till skolan lite tidigare än nödvändigt för att hinna fråga ett par mattefrågor och tur var väl det för nu känns allt lite klarare och det känns som att fredagens prov kommer gå vägen! På eftermiddagen väntade både svenska och drama så tiden flög iväg och plötsligt var klockan 15:35 och jag kastade mig ner mot tunnelbanan med ett snabbt stopp på coop för att fylla på med lite energi innan jag tänkte dra mig till gymmet på Eriksdalsbadet! Det är ju alltid kul att prova något nytt och jag hade verkligen sett fram emot att få springa en sväng för mina ben riktigt skrek av överskottsenergi men när det kostade 150 spänn för att springa på ett löpband 40 min kändes det helt enkelt inte som att det var värt det, särskillt inte när jag inte hade pengar på mig och skulle behövt gå och ta ut pengar.. Så istället begav jag mig till mammas jobb och kunde på så sätt åka bil hem, så det var ju skönt! När vi kom hem gjorde vi lite sötpotatis som intogs tillsammans med en smarrig sallad, fetaost och en urgod balsamico. ibland är det enkla det goda! nu har jag kastat mig i soggan för att försoka få klart en engelskainlämning som jag borde haft klar för längesen.. 
Till top