Alice Gustafson

Ungryttare

Vart tusan har jag varit?

Allmänt Permalink0
Det är väl en minst sagt befogad fråga... och kort sagt kan jag väl bara säga såhär: Vart har jag inte varit? (mentat iaf)
 
istället för att skriva en roman (som gissningsvis skulle bli lika lång som sagan om ringen trilogin) tänkte jag dela med mig av en liten lista på saker jag gjort hittills iår.
Jag har:
  1. Varit i Florida och njutit av sol, bad, fantastisk men väldigt förstörd natur och en hel del god mat. Allt i sällskap av La familgia.
  2. Fyllt 19 och bjudit på en helt vegansk trerätters dagen till ära
  3. Räknat ned de sista proven i gymnasiet och firat varenda ett jag klarat av! Jag är faktiskt riktigt stolt över att jag klarade det!
     
     
  4. Njutit av fantastiska middagar, fikor, massager etc för att påminna migsjälv om hur fantastisk jag är som tog mig igenom gymnasiet med flaggan i topp.
  5. Tagit studenten och sett flera av mina bästa vänner göra detsamma, jag känner en obeskrivlig tackasamget att jag fick dela den lyckan med dem.
     
  6. Lägerjobb. Finns det något bättre än att kunna få arbeta med något man älskar? Tror faktiskt att det är svårslaget, även om vi hade lite otur med vädret emellanåt.
  7. Sverigeturné och SM. Att köra(åka) upp till luleå för KanotSM var helt fantastiskt! Naturen, vyerna, stämningen på tävlingsplatsen. Jag har fått mersmak! drömmer om att vandra i fjällen, eller alperna. Åh vad det skulle vara härligt! 
     
  8. Bestämde mig för att börja plugga. Civilingenjör i industriell ekonomi i Linköping. Efter månader av ångest, panik och förväntan inför vad hösten skulla ha att erbjuda samlade jag mig och fattade ett beslut. Hittills känns det helt rätt men samtidigt ganska galet!
  9. Vinkat av vera som åkte på utbytesår till usa. När blev hon såhär stor?
     
  10. Flyttade Hemifrån. Jag trodde minst att jag skulle bo hemma tills jag blev 25 men med studier på annan ort krävs ju även boende på annan ort så sagt och gjort så tog jag mitt pick och pack och flyttade. Dock måste jag erkänna att jag har haft extrem hemlängtan emellanåt och att det är otroligt skönt att stockholm ligger så nära. Har redan varit hemma fyra tillfällen varav ett var i 10dagar
  11. Haft en minisemester med mamma och pappa, vi tog en liten sväng till dalarna och sedan vidare till Köpenhamn.
             
 
Till top