Alice Gustafson

Ungryttare

Etthundra fakta om lilla mig...

Allmänt, Om mig Permalink0

Vet ni vad man gör när man har tråkigt? En sådan här. 

1. Hur gammal är du? 16år är stora jag.

2. Hur gammal känner du dig? Nu äntligen börjar jag känna mig så gammal som jag faktiskt är. Har känt mig som en gammal tant i flera år. Haha

3. Vad har du gjort i dag? Jag har hunnit med en hel del trots att klockan i skrivande stund inte slagit lunch. Städat färdigt, bläddrat mig igenom två kokböcker, rensat en full mailkorg, ätit frukost, gjort lite skolarbeten och pussat på min kanin. Nu är jag redo att möta en ny dag!

4. Vilken film såg du senast? Populärmusik från vittula. Inte det bästa jag sett, men helt okej får jag säga! 

5. Vem ringde du senast? En vän! :)

6. är du besatt av någonting? 
Haha, får man svara rosa på denna? Nä, men annars ligger nog frukost, hästar och matlagning rätt bra till...

7. Är du rädd för blod? Nej, sådant tål jag rätt bra. Fast inte öppna, djupa sår. Det klarar jag dock inte.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?  På en vit stol vid att vitt bord inrullad i en blåmönstrad filt i sällskap av en blombukett, en katt och en stor kopp thé. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Tage Erlander, eeh sorry där tog det stopp, inte så insatt... ;)

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Haha. Då hade jag nog svarat på hela frågan!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Rosa, blått och svart. Inga konstigheter.

12. När vaknade du i dag? 
kl 06.00 på ett ungefär.

13. Vilken är din favorithögtid? Julen är fantastiskt mysig. Men jag skapar här och nu en ny högtid. Och det får bli våren! Den tycker jag om. När man har det bra, men ändå har det bästa framför sig!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Där det är varmt, avkopplande och ljust!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Haha var nära på att säga alla extrema vinterställen jag vart på. Men nä... blir nog solvallas vetrinärklinik! 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Oj. Ska bli en bakande rockmormor/farmor med förståelse. Vill ha många lediga år tillsammans med min man jag har vart med sedan årtionden tillbaka. Ska resa stup i kvarten och umgås mycket med mina barnbarn som jag ska skämma bort rejält, sen ska jag var aså där oförskämt fräsch också och gärna orka rida både var och varannan dag ;) 

17. Vad lyssnar du på just nu? Knappande på tangenterna samt radion i bakgrunden.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nepp! (peppar, peppar, ta i trä...)

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Filmjölk/kvarg, flingor, gryn,(samt ett gäng andra toppings), pålägg och ett gott bröd. Sen är jag nöjd och resten av maten finns väl i frysen ;) 

20. Vem är din favoritkändis?  På vilken front? Inom filmvärlden finns det en uppsjö att välja på, musikbranchen likaså, mina mest spelade på spotify förra veckan var iallafall Amanda Jensen, Petra Marklund och Petter, en blandad kompott helt enkelt. Sen avgudar jag några inom ridsporten också men det kan vi ta senare...

21. Vad är du på för humör just nu?  Trött och lite förväntansfull.
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Nordamerika (kanske afrika) om jag kan min geografi, dock har jag varit i nästan 20 olika länder.. Innan jag fyller 30 vill jag att listan ska bli komplett, jag tänker mig att resa jorden runt med en nära vän eller två och att det kommer bli satans kul! :)
 
23. Snarkar du? Nej, ingen som har klagat i allafall! 
 
24. Vilka yrken har du provat på? Inte hunnit plöja mig igenom så många än. Provat på att vara ungdomsledare i något år samt varit i restaurangbranchen. 
 
25. Hur går du helst klädd? En enkel klänning med tunna strumpbyxor, eller en elegant jumpsuit.
 
26. Vilket stjärntecken är du född i? Fisken!

27. Vilket är ditt favoritgodis? jag är verkligen inget fan av lösgodis men en chokladpralin då och då eller något hemmagjort sitter aldrig fel!

28. Vad sa du senast?
"Är du ledsen Roxy?"

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Jag är lite av en allätere men det jag uppskattar bäst är svenskan, jag fullkommligt älskar att vrida och vända på ord för att få till den rätta känslan och stämmningen och för at få meningsföljeden att bli så naturlig som möjlig!

30. Vad har du på dig just nu?  Lila nattlinne och rosa ulltofflor

31. Vilken är din favoritaffär? Herr Judith, TGR och ett antal småbutiker utspridda lite här och sär när det gäller prylar. ICA, när det gäller mat. Någonstans där det finns ett stort utbud men är lätt att finna det jag söker när det kommer till kläder och sminkaffär...tja, där det går att köpa ett härligt nagellack och ett sommrigt läppglans! Haha
  
32. Vad har du för storlek i kläder? En lagom sådan! 
 
33. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor just nu. Men annars; reflex, nycklar, telefon och läppstift. 

34. Vad köpte du senast? En klänning och två plåtlock, härlig blanding va?

35. Hur många gånger har du flyttat? Oj. En och en halv gång får jag väl säga!

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En våska fylld med mat, rent vatten och en telefon med teckning!

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Inget av det. Lite jobbigt faktiskt. Men om jag ska välja så får det bli morgonmänniska! 
 
38. Senaste filmen du såg på bio? The theory of everything. Grym film! Se den.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej men jag har ett fult ärr på benet som kanske skulle behövt sys...

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Yesbox! Det var inte igår, men för något år sedan!
 
41. Vad åt du till frukost? 
detta plus ett par mackor! :)
 
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Det var nog rätt bekymmerslöst. Det enda man bråkade om var väl om man skulle ha jacka eller inte. Haha.
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nix. för det behövs att man kört bil ;)

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Lite fina ord från ett par vänner här om dan. Tack! 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Antingen i mitt fönster eller få en pall bredvid sängen

46. Vad var det sista du åt? Hemmarullade lammbullar, kyckling, hummus, sallad, tabouleh couscous och lite annat småplock.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Jag kanske? Haha nä, jag vet inte..

48. Är du blyg? Är nog antingen eller, har iaf inte svårt att binda nya kontakter!

49. Vilken var den sista konserten du var på? Ehm, eeh, aaa jag kommer inte riktigt ihåg den senaste riktigt stora var Justin bieber men jag var på en och annan liten spelning under hösten, sch sommaren som kommer ska bli  en riktig konsertsommar på grönan, massvis med grymma artister! Och så berättade mamma precis att hon fixat biljetter till både U2 och madonna ifall jag ville gå, jag menar hallå vad trodde hon?

50. Vad heter du i andra namn? Jag har två, vill du gissa? 

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej. (pepppaaar peppaaar).

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? En hel del saker, ja!! Och så får det förbli.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Att gå mellan soffan och köket. Haha Näää, men ridning, paddling, skidåkning, löpning och lite styrketräning. Och vad jag än får med mig en vän på, såklart!

54. Har du några husdjur? Kawasaki, Roxy och Hardrock. Två kattflickor och farbror kanin bor hos oss, sen drömmer jag o en viss ponny också ;)

55. Vill du gifta dig? Såklart. I en riktig prinsessklänning med min ännu inte funna drömprins! 

56. Vad är du sugen på just nu? En stoooor kopp varmt thé

57. Vad är klockan? Elva lite drygt

58. Vad är det konstigaste du ätit? Får nog bli åsna! Uuuurk.

59. Har du någon udda förmåga? Kan stänga av ljudet i mina öron (seriöst, ja), vicka på öronen och rulla på magen. Sen känns det som jag kan vara tankeläsare ibland också! Men inte gällande mina tankar – bara andras!

60. Var växte dina föräldrar upp? Ungefär 25 mil åt varsit håll från där vi bor idag, i stockholm.

61. Vad önskar du dig i julklapp? så långt har jag inte tänkt ännu.. Men Ms.Minova lär stå hogst upp på listan!

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Bara på uppvisningar och hästrelaterade saker. Annars inte! 

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm.

64. Har du sett någon dö? Bara djur. Annars inte en enda, tack och lov!

65. Har du någon gång ringt polisen? Ja, några gånger har det allt blivit, aldrig 112 dock, som tur är!

66. Hur många grader är det ute? inte ens en ynka grad.

67. Vilken färg har ditt hus? Vitt och vitt!

68. Vad sjöng du senast? sitter i skrivande stund och sjunger med i lite radiohits ;) 

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Yes, det har jag verkligen!

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Bara åskådare!

71. Har du svenskt ursprung? Ja, det har jag!

72. Hur mycket väger du? Mer än Kawasaki men mindre än Minova, alltså ingen direkt aning!

73. Har du ett turnummer? 2 och 5 främst, men 8 sviker en aldrig

74. Vem kramade du sist? Mamma!

75. Har du någon gång åkt snowboard? Ja, eller tja... hasat mig ner för ett par backar. Föredrar skidor! 

76. Kan du åka skateboard? Lite longboard om det räknas. Åh, va härligt! S-O-M-M-A-R

77. Nämn någon du beundrar och varför? Olika personer varje dag. Kan vara allt från någon kändis till någon person på stan!

78. Har du gröna fingrar? Nej, inte direkt, men jag drömmer om att odla lite egna grönsaker och örter :) 

79. Har du svimmat någon gång? Flera gånger. Rätt "komiska" gånger får jag erkänna. Haha. 

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Vi blir nog aldrig fullärda, jag blir verkligen lycklig när jag känner att jag lärt mig något helt nytt!

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Inget officielt men när jag var något mer rödhårig var "pippi" inte helt ovanligt, och visst har vi våra likheter(och skillnader). Men annars är väl Alice eller Allison det jag kallas till vardags av mina vänner!

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Gjort sådant jag alltid velat, men inte riktigt kunnat eller haft tid med! 

83. Är du vidskeplig? Ja, i många lägen! Aldrig några nycklar på bordet. varken skåp-, cykel-, eller hemnyckel. inte heller kan jag svara "tack!" när någon önskar mig lycka till. Haha.   

84. Vilka är dina största svagheter? Förbannat dålig på att säga nej och lite av en katastroftänkare som överanalyserar både det ena och det andra!

85. Vad händer till helgen? Nu är den snart slut men mycket har hunnits med!

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Haha, nej! Allt har väl sitt pris. Men nej, inte en chans!

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ojoj, mycket må ni tro! Gör man rätt sex gånger om dagen så blir även det lättare i morgon. 

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Springa en mil på tjogo minuter och nudda tungan på näsan. Och så kan jag inte flyga heller!

89. Vilken är din favoritrestaurang? Svår fråga då det varierer med årstider och var jag befinner mig men jag älskar god mat och tar gärna emot tips!

90. Bada eller duscha? Duscha!

91. Är du bra på att laga mat? Det är ingen som vågar säga annat. Men ska jag vara ärlig: Ja. Iallafall som hemmakock! Jag älskar att stå i ett kök fyllt av byttor och bunkar! :)

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nja, uniform kan jag inte kalla det. Bara speciella jobbkläder!

93. När och varför var du på sjukhus senast? I veckan för att få svar på ett laktostest.

94. Vilket är ditt drömyrke? Åh, nu drömde jag mig bort. Något kreativt sådant, eller ett där jag får jobba nära människor, kanske i en skola eller inom vården, vem vet? Först ska jag göra mitt gymnasieval iaf!

95. Har du några Piercings? Ja, en i vardera öra, om det räknas. 

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Efter max fem minuter har man det perfekt ägget.

 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Det var en klurig fråga. Får nog klura på den ett tag! kanske återkommer i ett eget inlägg? vem vet?

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Förde en djup konversation med min katt!

99. Har du gråtit idag? Inte ens i närheten, ännu... men jag är en känslomänniska så der kan ändras!

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Skolarbeten, äta och sen åka till stallet!

Ett fint litet Nalle Puh citat för att avsluta det hel sådär
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Till top